خداحافظی با بالن دشمن

MI0000275914

Goodbye Enemy Airship the Landlord Is Dead اسم دومین آلبوم گروه کانادایی Do Make Say Think هست . اثری کمتر شنیده شده که تو یه طویله قدیمی پر شده . این آلبوم اینسترومنتال (بدون خواننده ) در ظاهر یک اثر پُست راک هست که وقتی شروع به گوش دادن می کنید شما را دردریایی از صداها غرق می کنه. سازهای بادی ، درامز، ریتم های جَز و افکت ها ی بی نظیر . این آلبوم رو باید به ترتیب و تا آخر گوش داد . وقتی این آلبوم تموم میشه ، مغز یه حس خستگی خوبی رو تجربه میکنه  . این آلبوم در عین سادگی به شدت عجیبه . برای دانلود به اینجا برید .

تجربه گوش دادن به این آلبوم رو می‌تونم این جور توصیف کنم  :

نصف شب از خواب بیدار می شی . یه آدم غریبه می بینی که دستشو به سمتت دراز کرده . وقتی شروع به حرف زدن می کنه صدای گیتار می شنوی .دستشو میگیری و به دنبالش راه می افتی  . تورو به سمت یه دروازه می بره و وارد یه دنیای خیالی میشی . اون آدم غریبه هم باهاته . تو این دنیای خیالی موجودای عجیب غریبی هست که به جای حرف زدن موسیقی تولید میکنن . به تدریج در کنار این آدم غریبه تو این دنیا جلو میری تا کم کم خودت رو محلول تو اون دنیا می بینی.صدای گیتار اون فرد غریبه با ملودی های تکراری تورو همراهی میکنه .(تا ترک 4)  یهو به خودت میای میبینی اون فرد غریبه کنارت نیست  . و خودت رو تو دنیای جدید تنها می بینی . بعد از کلی تجربه و برخورد با پدیده های عجیب و غریب اواخر آخرین ترک این آلبوم دوباره اون فرد غریبه با صدای گیتارش میاد و با ریتم بیس ثابت و یکنواخت که مثل بوق مشغولی تلفن هست آلبوم به پایان میرسه و دوباره تو میمونی و اون آدم غریبه که انگار تورو بعد از نشون دادن اون دنیای عجیب و غریب  به جای اولت برگردونده .

راک فارسی با چاشنی بریتانیایی

شاید تا 3 سال پیش اگه از کسی می‌پرسیدی “رادیو تهران چیه؟”، سریعآً به شبکه رادیویی استان تهران فکر میکرد .سال 1390 بود که گروه راک زیرزمینی رادیو‌تهران با محوریت علی عظیمی تو تهران شکل گرفت و این همکاری منجر به تولید آلبوم “88” شد  . با وضعیت اسفناکی که اون موقع‌ها راک فارسی داشت این آلبوم به شدت درخشید و سر و صدا به پا کرد. مسلماً همه دنبال‌کنندگان راک فارسی این آلبوم رو بارها گوش دادند و اکثر ترانه‌ها رو به یاد دارند. حالا دو سال از اون موقع گذشته و رهبر گروه یعنی علی عظیمی یک آلبوم با همکاری گروه بریتانیایی The Need روانه بازار کرده  و اسم آلبوم هم “آقای پست” هست.مجموعه ای که به جرئت می‌تونم بگم که اگه بهترین نباشه یکی از بهترین آلبوم‌های تاریخ راک فارسی بوده تا الان. Continue reading راک فارسی با چاشنی بریتانیایی